سن ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

سن بالاتر دختر

آیا اشکالی دارد که سن دختر چند سال بیشتر باشد؟


مطلوب، بالاتر بودن سن پسر است و اگر برعکس شود، به عللی مشکلاتی را پدید خواهد آورد:

1. بلوغ جنسی زودتر دختر: با توجه به بلوغ جنسی زودتر دختر، بهتر است زودتر از پسر به نیاز او پاسخ داده شود و راه این پاسخگویی، ازدواج زودتر خواهد بود که لازمه اش ازدواج در سنین پایین تر و کمتر از پسر است.

2. بلوغ فکری زودتر دختر: با توجه به اینکه دختر زودتر از پسر به بلوغ فکری می رسد، بالاتر بودن سن او در ازدواج، مسبب بعد فکری آن دو می شود، در حالی که زن و مرد باید قرب فکری داشته باشند.

3. کاهش شادابی با زایمان: زایمان در سنین بالا از نشاط و شادابی زن می کاهد و اگر سن مرد کمتر باشد، ممکن است کم نشاطی زن، او را دچار مشکل کرده، به سوی دیگران بکشاند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

4. کاهش هورمون های جنسی زن: همورمون های جنسی زنان از حدود پنجاه سالگی به بعد کاهش می یابد، حال آنکه در مردان اینگونه نیست و اگر سن زن در ازدواج بالا باشد نمی تواند نیازهای جنسی همسر خود را تامین کند و ممکن است مرد به خطا رود.

5. پیشگیری از اثبات اقتدار مرد: اگر سن زن بالاتر باشد، ممکن است نقش مادر را برای شوهر ایفا کند و با این کار جلو اقتدار او را بگیرد که این مساله برای مرد خوشایند نیست.

6. عدم پذیرش خانواده پسر: به طور معمول، خانواده پسر به ویژه مادر او به چنین ازدواجی راضی نمی شود و اگر به رغم میل باطنی به چنین ازدواجی رضایت دهد، از عروسش حمایت نخواهد کرد که برای دختر بسیار رنج آور است.

7. عدم پذیرش عرف: عرف جامعه، ازدواج دختر و پسر با این شرایط را نمی پذیرد. مطلوب این است که وقتی زن و مرد در جامعه حضور می یابند و کنار هم راه می روند، دیگران آنان را زن و شوهر بدانند ونه....!


                                                                 منبع:گلبرگ زندگی.تالیف:حاج آقا حسین دهنوی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





21 آبان 1389برچسب:سن ازدواج, :: 3:57 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 78
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 127
بازدید ماه : 123
بازدید کل : 70413
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1