آسیب های ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

شتابزدگی در ازدواج

خواستگار غریبه ای دارم که اصرار دارد بدون گذراندن فرایند خواستگاری، عقد دائم شویم. این قدر عجله چه دلیلی ممکن است داشته باشد؟

ممکن است به جهت شاغل بودن در شهر دیگر و نداشتن فرصت کافی چنین تقاضایی دارد که از دید خود و خانواده اش عجله در ازدواج، منطقی است یا احتمال دارد مشکلی (اعتیاد، جرم کیفری، سوء رفتارهای اجتماعی، بدنامی خانواده، و....) در کار باشد که مایل است تا آشکار نشده، عقد کند.
در هر صورت، با توجه به اهمیت ازدواج، شما به این  خواسته تن ندهید. ازدواج آن قدر مهم است که جا دارد وقت و دقت بیشتری به آن اختصاص داده شود.
شتابزدگی در ازدواج، پیامدهای بسیار منفی دارد و حسرت و پشیمانی بعد از عقد، سودی نمی بخشد، پس تحت فشار پسر یا خانواده او، در رو در بایستی قرار نگیرید و زیربار ازدواج بدون تحقیق و مطالعه نروید.
از خانواده پسر زمان بخواهید تا در فرصت مناسب، تحقیق و بررسی کنید و در صورت اطمینان از همتایی و نبودن مشکل، پاسخ مثبت دهید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری سوم www.pichak.net كليك كنيد

ازدواج فوری پس از جدایی

به تازگی از همسرم جدا شده ام و دوباره قصد ازدواج دارم، آیا لازم است مدتی از جدایی بگذرد؟

افزون بر مدتی که برای عده (رجوع کنید به رساله مرجع تقلید خود) سپری می کنید، بهتر است زمانی را نیز بگذرانید تا ههیجانات جدایی(فشارهای روحی ناشی از سختی های طلاق و فشارهای روحی ناشی از قطع رابطه عاطفی) فروکش کند و پرونده زندگی مشترک شما به طور کامل بسته شود. در مواردی محبت باقیمانده از زندگی قبلی و احتمال بازگشت دوطرف، مشکلاتی را در زندگی بعدی پدید می آورد. گذشته از این، توصیه به گذشت زمان، احتمال ازدواج خودتحمیلی(روکم کنی) را نیز کاهش می دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





22 آبان 1389برچسب:آسیب های ازدواج, :: 3:41 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 93
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 70379
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1