سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net        خرافات در ازدواج

پیش بینی هایی که با استفاده از علم ((جفر)) در ازدواج می شود، تا چه حد درست است و تا چه اندازه می توان به طالع بینی ها و فال ها در این زمینه اعتماد کرد؟

علم جفر یکی از علوم غریبه است که با آن می توان به برخی از اسرار و اخبار جهان دست یافت. پایه های این علم بر نوعی ریاضیات پیچیده استوار است که با آن براساس محاسبات نجومی می توانند برخی رخدادها را پیش بینی کرد.
علم جفر در اختیار هرکسی نیست و دست یافتن به آن بسیار سخت است. این علم در اختیار امیر مومنان و دیگر امامان معصوم(ع) قرار داشته که با آن، مسائل مربوط به آینده را پیش بینی می کردند. اینکه با استفاده از علم جفر می توان درباره ازدواج پیش بینی هایی کرد، یک درصد درست، و 99 درصد نادرست است. رویکرد مردم به کسانی که ادعا دارند براین علم مسلطند و قدرت پیشگویی درباره ازدواج را دارند، به دلیل اهمیت ازدواج و فراگیری آن است.
انواع طالع بینی مانند هندی و چینی نیز خرافات است و اگر در مواردی درست در می آید، اتفاقی بیش نیست؛ چون موارد خلاف آن نیز بسیار زیاد است. اعتقاد به طالع بینی، افزون بر صرف هزینه؛ اندیشه، مطالعه و مشاوره را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. اعتقاد به فال ها از جمله فال کف دست، فال قهوه، فال نخود، فال حافظ و ... در امر ازدواج خرافات است و نمی تواند مبنای تصمیم گیری های ما برای ازدواج باشد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

اعتقاد به همزاد که برخی معتقدند با تولد هر انسان، یک نفر جن نیز متولد می شود که همزاد او است و اگر عاشق شود، اجازه ازدواج به شخص را نمی دهد یا اسم زن ومرد را برای پیشگویی ازدواج به حروف ابجد درآوردن وچیزهایی از این قبیل همه خرافات است و نباید به آنها توجه کرد.
این خرافات، هیچگونه مستند دینی ندارد و با اسلام که مکتبی عقل محور است و عقل ما را پیامبر درون ما می داند، تضاد دارد؛ پس بر هر مسلمانی لازم است که با این خرافات بستیزد(برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرافات، رجوع کنید به کتاب خرافه ها و واقعیت ها، تالیف: محمود اکبری- انتشارات سبط اکبر).

24 آبان 1389برچسب:آسیب های ازدواج, :: 23:23 :: نويسنده : ابوذر

قسمت و شانس در ازدواج

شما تا چه اندازه به قسمت و شانس در ازداوج معتقدید؟

قسمت به معنای عدم نقش و ارده انسان در رخدادهای زندگی از جمله ازدواج، درست نیست؛ زیرا انسان، آزاد و دارای اختیار آفریده شده است؛ البته این آزادی مطلق نیست؛ بلکه مستند به اراده و مشیت خداوند است.
برای تحقیق یک رخداد(ازدواج)، عوامل گوناگونی از جمله اراده انسان دخالت دارد که البته در طول اراده خداوند است، مثل اینکه اگر بخواهید لامپ منزل شما روشن شود، باید نیروگاه برق باشد؛ نیروی برق را تولید کند؛ از نیروگاه تا منزل شما سیم کشی شده باشد؛ در سیم ها نیروی الکتریسیته جریان داشته باشد و شما نیز کلید برق را فشار دهید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری سوم www.pichak.net كليك كنيد

اگر هریک از این عوامل وجود نداشته باشد، لامپ روشن نمی شود؛ بنابراین؛ شما برای ازدواجتان باید اراده و اقدام کنید و فرایند خواستگاری را بگذرانید؛ اما در نهایت ممکن است خداوند به سبب مصالحی که ما نمی دانیم، اراده خود را بر اراده شما حاکم کند و با وجود شرایط مناسب ظاهری، ازدواج به سامان نرسد.
امام علی(ع) فرمود:   خدای منزه را به تغییر ارادهای آهنین شناختم.
اگر شما برای ازدواجتان اقدام کردید و به سرانجام نرسید و خود در عدم تحقق آن دخالتی نداشتید، مطمئن باشید که به مصلحت شما نبوده و دیگر جایی برا ی رنجش و ناراحتی نیست و این را می توان قسمت الاهی دانست؛ پس قسمت به این معنا درست، و به معنای پیش گفته(عدم اراده انسان) نادرست است.
اعتقاد به شانس و ستاره بخت نیز یکی از آسیب های ازدواج و شبیه همان اعتقاد به قسمت به معنای نادرست آن است که شخص را از حرکت بازمی دارد یا عاملی برای بی دقتی و سهل انگاری در ازدواج می شود.
کسانی که به این خرافات تمسک می کنند، یا به دلیل تبلی و سستی برای اقدام است یا از دیدگاه روانشناسی در حقیقت می خواهند ضعف اعتماد به نفس(خودباوری) خویش را بازیابی کنند.

24 آبان 1389برچسب:آسیب های ازدواج, :: 23:17 :: نويسنده : ابوذر

شتابزدگی در ازدواج

خواستگار غریبه ای دارم که اصرار دارد بدون گذراندن فرایند خواستگاری، عقد دائم شویم. این قدر عجله چه دلیلی ممکن است داشته باشد؟

ممکن است به جهت شاغل بودن در شهر دیگر و نداشتن فرصت کافی چنین تقاضایی دارد که از دید خود و خانواده اش عجله در ازدواج، منطقی است یا احتمال دارد مشکلی (اعتیاد، جرم کیفری، سوء رفتارهای اجتماعی، بدنامی خانواده، و....) در کار باشد که مایل است تا آشکار نشده، عقد کند.
در هر صورت، با توجه به اهمیت ازدواج، شما به این  خواسته تن ندهید. ازدواج آن قدر مهم است که جا دارد وقت و دقت بیشتری به آن اختصاص داده شود.
شتابزدگی در ازدواج، پیامدهای بسیار منفی دارد و حسرت و پشیمانی بعد از عقد، سودی نمی بخشد، پس تحت فشار پسر یا خانواده او، در رو در بایستی قرار نگیرید و زیربار ازدواج بدون تحقیق و مطالعه نروید.
از خانواده پسر زمان بخواهید تا در فرصت مناسب، تحقیق و بررسی کنید و در صورت اطمینان از همتایی و نبودن مشکل، پاسخ مثبت دهید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری سوم www.pichak.net كليك كنيد

ازدواج فوری پس از جدایی

به تازگی از همسرم جدا شده ام و دوباره قصد ازدواج دارم، آیا لازم است مدتی از جدایی بگذرد؟

افزون بر مدتی که برای عده (رجوع کنید به رساله مرجع تقلید خود) سپری می کنید، بهتر است زمانی را نیز بگذرانید تا ههیجانات جدایی(فشارهای روحی ناشی از سختی های طلاق و فشارهای روحی ناشی از قطع رابطه عاطفی) فروکش کند و پرونده زندگی مشترک شما به طور کامل بسته شود. در مواردی محبت باقیمانده از زندگی قبلی و احتمال بازگشت دوطرف، مشکلاتی را در زندگی بعدی پدید می آورد. گذشته از این، توصیه به گذشت زمان، احتمال ازدواج خودتحمیلی(روکم کنی) را نیز کاهش می دهد.

22 آبان 1389برچسب:آسیب های ازدواج, :: 3:41 :: نويسنده : ابوذر

اعلام عشق به پسر

پسری را دوست دارم و او را برای ازدواج انتخاب کرده ام، اما نمی دانم که آیا او هم به من علاقه دارد یا نه. با این عشق یکطرفه چه کنم؟


اعلام این عشق به او، در واقع خواستگاری است و خواستگاری دختر از پسر، پسندیده نیست(رجوع کنید به پست قبلی)، افزون بر اینکه حیای شما اجازه نمی دهد به سمت او بروید.امام صادق(ع) فرمود:
حیا از ایمان، و ایمان در بهشت است.

حیا و ایمان در یک رشته و همدوش همند.چون یکی برود، دیگری هم خواهد رفت.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

اگر او را می شناسید و بدون حاکمیت احساس و عواطف و براساس حکم عقل(که البته در بیشتر مواقع اینگونه نیست و از رو احساس عاشق او شدید) او را پسندیده اید و وی را همتای مناسبی برای ازدواج می دانید می توانید کسی را واسطه(ونه پیک)قرار دهید تا نظرش را جویا شود.این واسطه که گویا خود اقدامکرده، بهتر است خانمی بزرگسال و متاهل و مورد اعتماد باشد و بدون ذکر نام شما نظرش را جویا شود و تا مطوئن نشده که قصد ازدواج با شخصی مثل شما را دارد، معرفی تان نکند.

در صورتی که فرد مورد نظر از نزدیکان است،کار راحت تر خواهد بود، زیرا خانواده ها باهم ارتباط دارند و مادر شما می تواند با آوردن قراین و نشانه هایی(برای مثال، تعریف و تمجید از فرد موردنظر)،به آنان بفهماند که آمادگی ازدواج دارید و اگر از سوی آنان باز خوردی ندیدید، یافتن واسطه ای مطمئن در بین نزدیکان و اطلاع از نظر آنان، راحت است.

21 آبان 1389برچسب:شیوه های نادرست ازدواج, :: 4:5 :: نويسنده : ابوذر

ازدواج اینترنتی

آیا ازدواج اینترنتی می تواند ازدواج موفقی باشد؟


آغاز ازدواج اینترنتی از چت است. کسی که همسر خود را از طریق چت برمی گزیند، انتخابش ابتدا براساس گفته های او است و چون اغلب، احساسی و عاطفی برخورد می کند، به سخنان غیرواقعی طرف مقابل یا تناقص های گفتاری وی توجه ندارد و پس از گذشت مدتی دچار عشق مجازی و به تدریج وارد مرحله بعدی ارتباط می شود.
دکتر احمد شوقی می گوید:
ابتدا نگاهی و لبخندی و سلامی                 و بعد سخنی و وعده دیداری و ملاقاتی

پس از مدتی، ارتباط، از چت روم به ارتباط تلفنی کشیده می شود و همچنان شیفته گفتار و بیان او است تا سرانجام زمان دیدار فرا می رسد. در موارد بسیاری، پس از ملاقات، دو طرف با دیدن یکدیگر شوکه می شوند، زیرا متوجه می شوند که هیچگونه سنخیتی باهم ندارند، اما چون پیش تر دلبسته و عاشق هم شده اند، پذیرش واقعیت(عدم همتایی) برایشان سخت است، چرا که عشق آنان را کر و کور کرده.

در مواردی متوجه عدم همتایی می شوند و آن را می پذیرند، اما بهسبب ترحم، گاهی ترس از نفرین طرف،گاهی تهدید طرف به خودکشی و .... به ازدواج با او تن می دهند که روشن است عاقبت چنین ازدواجی چه خواهد شد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد



ازدواج اینترنتی در یک صورت می تواند موفق باشد که صرفا نقش واسطه(معرف) را ایفا کند و دو طرف به شدت مراقب دلبستگی ها و شیدایی ها باشند و کر وکور نشوند که البته همین نوع ازدواج هم دوتا مشکل دارد که باید به آنها توجه کرد:

1.در ایران به طور معمول والدین جوانان زیر بار چنین ازدواجی نمی روند.
2. حضور دختر در چت روم و ارتباط با جنس مخالف ، در شان دختر پرهیزکار نیست و ممکن است پس از ازدواج، عامل سلب اعتماد شوهر از وی شود(به مطالب پستهای قبلی رجوع کنید).

21 آبان 1389برچسب:شیوه های نادرست ازدواج, :: 4:5 :: نويسنده : ابوذر

خواستگاری دختر از پسر

آیا خواستگاری دختر از پسر،شیوه نادرستی برای ازدواج است؟

زن اهل ناز و مرد اهل نیاز است. زن مظهر حیا و پذیرای عشق و مرد جلوه تمنا و طلب  و اعلام عشق است.آفرینش، زن را گل و مرد را بلبل، زن را شمع و مرد را پروانه قرار داده است.
ویلیام جیمز فیلسوف آمریکایی می گوید:حیای زن برایش عزت است تا در پی مرد نرود و خود را مبتذل نکند.(مرتضی مطهری،حقوق زن در اسلام)
گرایش مرد به زن کاملا طبیعی است  و این را حتی در دنیای حیوانات و گیاهان( به صورت گرایش سلول نر به ماده) می توان مشاهده کرد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

 

در صورتی که دختر به خواستگاری پسر برود، ممکن است پیامدهایی منفی داشته باشد:

1. اگر پاسخ پسر منفی باشد، دختر احساس شکست و سرخوردگی می کند، در حالی که جواب منفی برای پسر قابل تحمل است و در صورت پاسخ منفی دختر، به خواستگاری شخص دیگری می رود.
2. در صورت پاسخ منفی پسر، احتمال تمسخر و آزارهای بعدی و آبروریزی به وسیله او وجود دارد.
3. ممکن است پسر با شنیدن چنین تقاضایی، با پاسخ مثبت ظاهری به فکر سوءاستفاده از دختر بیفتد.
4. احتمال دارد در زندگی مشترک آینده (در تنش و اختلافات) به دختر سرکوفت بزند که تو به خواستگاری من آمدی و این برخورد، برای دختر بسیار رنج آور است،در حالی که اگر زن همین جمله را در زندگی به مرد بگوید، مرد رنجور نخواهد شد.
جایگاه دختر آنقدر والا است که پسندیده نیست حتی پدر یا مادر یا برادر و خواهر از پسر خواستگاری کنند.افزون بر اینکه این رفتار، خلاف شان دختر و خانوده اوست، باعث می شود که مجبور شوند در شرایط منطقی خود کوتاه بیایند و نیز احتمال دارد این گونه برداشت شود که دختر، مشکل یا عیبی دارد که او را به پسر عرضه می کنند و مقام و منزلت او پایین خواهد آمد.

21 آبان 1389برچسب:شیوه های نادرست ازدواج, :: 4:3 :: نويسنده : ابوذر

خواستگاری غیراصولی

همکلاسی ام را برای ازدواج مناسب دیده ام و می خواهم از او در دانشکده خواستگاری کنم.آیا اینگونه خواستگاری کردن اشکالی دارد؟


خواستگاری کردن، مثل بسیاری از کارهای دیگر(رفتن به مسجد، زیارتگاه، مهمانی، کلاس درس و .....) آدابی دارد.
اینگونه خواستگاری کردن از دختر، پسندیده نیست، زیرا:

1. به شان و جایگاه والای او لطمه می زند،
2. آشکار شدن آن در محیط دانشگاه، ممکن است ایجاد بدبینی و تهمت به شما و به ویژه دختر شود. و افرادی گمان کنند که رابطه ای قیلی در کار بوده و باعث آبروریزی و از دست رفتن فرصت های ازدواج برای هر دوی شما به ویژه
دختر شود.

3. دختر پرهیزکار،به طور طبیعی در مقابل اینگونه خواستگاری کردن، برخورد مناسبی نخواهد داشت و پاسخ منفی محکم و تحکم آمیز او ممکن است باعث لطمه روحی و احساس حقارت شما شود.

4. امکان پاسخ مثبت یا منفی برای دختر وجود ندارد، زیرا براساس ظاهر شما وشناخت سطحی نمی تواند پاسخ دهد و پاسخ مثبت یا منفی به خواستگار، باید پس از گذراندن فرایند خواستگاری صورت گیرد، بنابراین اگر آمادگی ازدواج دارید، تحقیقی مختصر درباره ائ انجام دهید و اگر شرایط اولیه همتایی را داشتید، به طور رسمی و از طریق خانواده خود به خواستگاری بروید.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

برخی از آقایان، در محیط کار یا تحصیل از خانم ها خواستگاری می کنند، درحالی که قصدشان ازدواج نیست. به خانمهای محترم توصیه می شود که بکوشند در محیط کار یا تحصیل به گونه ای برخورد کنند که طمع طمع ورزان و هوس بازان از بین برود.

خنده های خلاف شان یک خانم، نگاه های معنادار، چشم و ابرو آمدن، نازک و کش دار و با کرشمه حرف زدن، هوس بازان را تحریک می کند تا به سمت آنان بیایند و به بهانه خواستگاری برای ازدواج، سوء استفاده کنند.براساس آوزه های دینی، با ناز و کرشمه سخن گفتن زن، بیماردلان را به طمع می اندازد، به همین دلیل خداوند در قرآن کریم، بانوان را از این گونه سخن گفتن نهی می فرماید(احزاب، آیه 32).

البته خواستگاری هر کسی را نمی توان برای سوءاستفاده پنداشت. ممکن است همکاران یا همکلاسی هایی که شرایط اولیه را دارند، به واقع به قصدازدواج، از خانمی خواستگاری کنند، برای اینکه بفهمید این گونه خواستگاران در سخن خود صداقت دارند، بهترین برخورد این است که با احترام و مودبانه و بدون تشر و قشقرق(در صورتی برخورد قاطعانه و همراه با تشر پیشنهاد می شود که طرف را می شناسید و می دانید که شخص هوس بازی است و هدفی جز سوءاستفاده از شما راندارد که در این صورت، باید با قاطعیت امیدش را قطع کنید، وگرنه ممکن است با مزاحمت های بعدی، آبروی شما را در معرض خطر جدی قرار دهد.) بگویید: هر کاری آدابی دارد و مقصودتان این است که اگر قصد ازدواج دارید، با خانواده خود تشریف بیاورید.

مطمئن باشید کسی که قصد سوء داشته باشد، چنین اقدامی نخواهد کرد.برخی خواستگاران اصرار دارند که تا قبل از خواستگاری رسمی، مدتی را با آنها ارتباط برقرار کنید تا همدیگر را بهتر بشناسید.پذیرش این پیشنهاد از طرف شما(حتی با اطلاع خانواده)، مشکلات بسیاری را برایتان پدید می آورد و خطر فراوانی دارد(رجوع کنید به پستهای قبلی در همین وب)، پس مراقب خود باشید و مغلوب اصرار و وسوسه های آنان نشوید.

21 آبان 1389برچسب:شیوه های نادرست ازدواج, :: 3:58 :: نويسنده : ابوذر

سن بالاتر دختر

آیا اشکالی دارد که سن دختر چند سال بیشتر باشد؟


مطلوب، بالاتر بودن سن پسر است و اگر برعکس شود، به عللی مشکلاتی را پدید خواهد آورد:

1. بلوغ جنسی زودتر دختر: با توجه به بلوغ جنسی زودتر دختر، بهتر است زودتر از پسر به نیاز او پاسخ داده شود و راه این پاسخگویی، ازدواج زودتر خواهد بود که لازمه اش ازدواج در سنین پایین تر و کمتر از پسر است.

2. بلوغ فکری زودتر دختر: با توجه به اینکه دختر زودتر از پسر به بلوغ فکری می رسد، بالاتر بودن سن او در ازدواج، مسبب بعد فکری آن دو می شود، در حالی که زن و مرد باید قرب فکری داشته باشند.

3. کاهش شادابی با زایمان: زایمان در سنین بالا از نشاط و شادابی زن می کاهد و اگر سن مرد کمتر باشد، ممکن است کم نشاطی زن، او را دچار مشکل کرده، به سوی دیگران بکشاند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

4. کاهش هورمون های جنسی زن: همورمون های جنسی زنان از حدود پنجاه سالگی به بعد کاهش می یابد، حال آنکه در مردان اینگونه نیست و اگر سن زن در ازدواج بالا باشد نمی تواند نیازهای جنسی همسر خود را تامین کند و ممکن است مرد به خطا رود.

5. پیشگیری از اثبات اقتدار مرد: اگر سن زن بالاتر باشد، ممکن است نقش مادر را برای شوهر ایفا کند و با این کار جلو اقتدار او را بگیرد که این مساله برای مرد خوشایند نیست.

6. عدم پذیرش خانواده پسر: به طور معمول، خانواده پسر به ویژه مادر او به چنین ازدواجی راضی نمی شود و اگر به رغم میل باطنی به چنین ازدواجی رضایت دهد، از عروسش حمایت نخواهد کرد که برای دختر بسیار رنج آور است.

7. عدم پذیرش عرف: عرف جامعه، ازدواج دختر و پسر با این شرایط را نمی پذیرد. مطلوب این است که وقتی زن و مرد در جامعه حضور می یابند و کنار هم راه می روند، دیگران آنان را زن و شوهر بدانند ونه....!


                                                                 منبع:گلبرگ زندگی.تالیف:حاج آقا حسین دهنوی

21 آبان 1389برچسب:سن ازدواج, :: 3:57 :: نويسنده : ابوذر

فاصله سنی دختر و پسر چقدر باشد، مطلوب است؟

فاصله سنی مطلوب بین دختر و پسر تقریبا بین 3 تا 7 سال است، یعنی پسر بزرگتر باشد.

در صورت وجود شرایط مطلوب، کمی کتر  یا بیشتر از این مقدار هم قابل قبول است، اما فاصله سنی زیاد، مشکلاتی را در زندگی زناشویی پدید می آ ورد که ناشی از درک دوگانه دختر و پسر از دنیا و تفاوت نیازهای آن دو در سنین متفاوت است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

تفاوت سنی بالا زمانی بیشتر رخ می نماید که دختر و پسر در دو دنیای متفاوت نوجوانی و بزرگسالی باشند، زیرا دختر نوجوان به شدت عاطفی است و به عواطف نیاز دارد، اما بزرگسال با خروج از نوجوانی، عواطف خود را خرج کرده و اکنون که در بزرگسالی به سر می برد، توان درک و همراهی با همسر نوجوان خود را ندارد.

21 آبان 1389برچسب:سن ازدواج, :: 3:53 :: نويسنده : ابوذر

قطع ارتباط عاطفی

شخصی را برای ازدواج برگزیده بودم، ولی ازدواج صورت نگرفت و اکنون به شدت تحت فشار عاطفی هستم. آیا ازدواج با دیگری می تواند راه گریزی برای فراموشی او باشد؟


خیر. تا قطع کامل ارتباط عاطفی پیشین، به ازدواج اقدام نکنید، زیرا ممکن است نتوانید با همسرتان ارتباط عاطفی برقرار کرده، حقوق او را به جا آورید، در نتیجه احساس گناه و خیانت می کنید و به تدریج زمزمه های جدایی آغاز می شود.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

برای اینکه بتوانید راحت تر و سریع تر با این مشکل کنار بیایید:

1. با فکر او مقابله کنید. راه های مقابله با این گونه افکار، تلاوت قرآن(سوره های مبارکه فلق، ناس، آیه الکرسی)،ذکر (لا اله الا الله، اعوذ

بالله من الشیطان الرجیم، هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن و هو بکل شیء علیم، توکلت علی الحی الذی لا یموت و الحمدالله الذی لم

یتخذ ولدا ولم یکن له شریک فی الملک ولم یکن له ولی من الذل و کبره تکبیرا)، شمارش معکوس از عدد صد به پایین در ذهن، جمع یا تفریق

دو عدد در ذهن(دو عدد دو رقمی، یکی فرد و یکی زوج)،شمارش حروف یک جمله از کتاب هنگام مطالعه، و بستن کشی به مچ دست و کشیدن آن و ضربه به دست است.

2. وقت خود را با برنامه های متنوع پر کنید.
3. به ورزش توجه جدی داشته باشید. ورزش سبب آزاد سازی مواد دردزدای اندروفین می شود و احساس آرامش خواهید کرد.
4. از تنهایی بپرهیزید و اوقات تنهایی خود را با خانواده یا دوستانتان بگذرانید.
5. از خدای بزرگ مدد بجویید. با توجه به اینکه او موثر واقعی است، حتما در قطع این ارتباط عاطفی به شما کمک خواهد کرد.

21 آبان 1389برچسب:انگیزه ازدواج, :: 3:50 :: نويسنده : ابوذر

عوامل خودتحمیلی

چه عواملی  سبب می شود که انسان ازدواج را برخود تحمیل کند؟


گاهی خود شخص، ازدواج بدون شرایط را برخود تحمیل می کند که از آنها به عوامل خودتحمیلی تعبیر می کنیم.این عوامل عبارتند از:

1. فشارهای خانواده: گاهی خشونت پدر، پرتوقعی مادر، دعواهای والدین، فشارهای برادر یا خواهر، تنگناهای مالی در خانواده و.... شخص را به ازدواج بدون شرایط وا می دارد، اما توجه ندارد که شرایط فعلی در خانه گذرا، و شرایط بعدی در زندگی زناشویی همیشگی خواهد بود.

2. یافتن حامی: خانمی که احساس می کند در منزل پدر حمایت نمی شود،برای یافتن حامی به ازدواج نامناسب تن می دهد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

3. از دست دادن فرصت ها: گاهی با کمی بالاتر رفتن سن، نگران از دست دادن فرصت ها می شود و به کسی که شزایط مناسب را ندارد، پاسخ مثبت می دهد.

4. باز کردن راه دیگران: خواهر بزرگتر، چون خود را مانع ازدواج خواهر کوچکتر می بیند، بدون توجه به شرایط طرف مقابل با او ازدواج می کند تا موانع ازدواج خواهرش را از پیش پایش بردارد.
5. عقب ماندن از قافله: دختر یا پسری که دوستانش ازدواج کرده اند و احتمالا فرزندانی هم دارند، وسوسه می شود که با نبود شرایط ازدواج کند تا از قافله عقب نماند، به ویژه اگر در معرض سوال و گوشه کنایه دیگران نیز باشد.
6. لجبازی: گاهی صرفا برای لجبازی با کسانی که او را از ازدواج با شخصی منع کرده اند، به رغم نداشتن شرایط، با او ازدواج می کند.
7. ترس از نفرین طرف مقابل: در مواردی خواستگار یا دختر، از ترس نفرین طرف مقابل یا دلشکستگی اش و به سبب احساس ترحم و دلسوزی با او ازدواج می کند، در حالی که می داند همتایی لازم را باهم ندارند و دلشکستگی او در صورت جدایی پس از ازدواج، بیشتر خواهد بود.
8. ترس از تهدید طرف مقابل: گاهی از ترس تهدید طرف مقابل که ممکن است در ازدواج او موانعی ایجاد کند، می پذیرد، اما توجه ندارد که پیامدهای منفی این تهدید پس از ازدواج، به مراتب افزون تر است.
9. رسیدن به دارایی و موقعیت اجتماعی: برخی با کسی ازدواج می کنند که شرایط مطلوب را ندارد بدان امید که بتوانند از دارایی یا موقعیت اجتماعی و سیاسی خانواده او در زندگی بهره مند شوند.
10. رو کم کنی: برخی از خانم ها یا آقایان بی درنگ پس از شنیدن پاسخ منفی، به ازدواج بدون شرایط اقدام می کنند تا به اصطلاح، روی طرف را کم کنند و به وی بفهمانند که خواهان داشته اند و او فرصت مناسبی را از دست داده است.

21 آبان 1389برچسب:انگیزه ازدواج, :: 3:49 :: نويسنده : ابوذر

با توجه به پیامدهای منفی ازدواج مدرن،چه شیوه ای را برای ازدواج درست پیشنهاد می کنید؟

گرایش به ازدواج های مدرن،عللی دارد:

1.تاثیرپذیری از فرهنگ غیرخودی:برخی به تاثیر از فرهنگ غرب،اینگونه ازدواج می کنند(در غرب،دختر و پسر آشنا می شوند و مدتی با هم رابطه دارند.اگر همدیگر را برای زندگی مشترک پسندیدند،نامزد می شوند و پس از مدتی باهم ازدواج می کنند و در صورت عدم توافق، به راحتی از هم جدا می شوند و در این فرایند،خانواده دو طرف چندان نقش و جایگاهی ندارند، علت این رفتار،ضعف بنیان خانواده و مهم نبودن آبرو و عفت است)، اما توجه ندارند که بنا هست در ایران  و با فرهنگ ایرانی زندگی کنند که تناسبی با فرهنگ غرب ندارد و نمی شود غربی ازدواج کرد و ایرانی زندگی کرد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

 

براساس مشاهدات نگارنده(حاج اقا دهنوی)یکی از علل جدی اختلافات برخی از ایرانیان مقیم غرب،همین مساله هست که ایرانی اند،اما می خواهند بافرهنگ و قانون غرب زندگی کنند.

2.مشکلات زناشویی در برخی ازدواج های سنتی:برخی جوانان بادیدن مشکلات زناشویی بین پدران و مادران خود که به شکل سنتی ازدواج کرده اند،دلایل مشکلات را همین گونه ازدواج کردن می دانند، به همین دلیل به ازدواج های مدرن روی می آورند.نگارنده براین باور است که اگر ازدواج سنتی به روز شود و فرایند خواستگاری که رکن اساسی ازدواج سنتی است به شکل درست انجام شود، مشکلات ازدواج سنتی از بین خواهد رفت و از پیامدهای ازدواج های مدرن نیز در امان خواهیم بود.

21 آبان 1389برچسب:ازدواج مدرن, :: 3:47 :: نويسنده : ابوذر

جایگاه عشق در ازدواج کجا است؟آیا اول باید عاشق شد و بعد ازدواج کرد یا اول ازدواج کرد و بعد عاشق شد؟

عشق به معنای محبت شدید و قوی است که بطور فطری و غریزی درانسان وجود دارد و آن را نمی توان انکار کرد.عشق های قبل از ازدواج با این فرض که عشق پاک باشد و نه هوسرانی،سبب حاکمیت احساسات می شود و براساس روایات دینی ما، شخص را کر و کور می کند(حبک الشیء یعمی و یصم). چشم عقل بطور معمول با تیر عشق، کور و باعث می شود که شخص در انتخاب دیگری برای زندگی مشترک، از اصول خود دست بردارد، به مساله کفویت(همتایی) بی توجهی کند.، بدی های طرف را نبیند و در مواردی بدی های او را نیز خوبی ببیند، بنابراین توصیه می شود مراقب عشق های پیش از ازدواج باشید.
به تعبیر افلاطون،وصال مدفن عشق، و به گفته چینی ها، ازدواج گورستان عشق است.پس،این عشق ها بعد از ازدواج فروکش می کند و با ورود عقل و باز شدن چشم ها و گوش ها،شخص متوجه می شود که انتخاب درستی نکرده است،پس بهترین عشق، عشق ایجاد شده پس از محرمیت بین دختر و پسر است،عشقی که بزرگان علم و دین به همسرانشان داشته اند.عشقی ماندگار، بی شائبه، عشق در پرتو تعقل و اندیشه و نه سوار بر عقل که قرآن کریم هم آن را تایید و بر آن تاکید می کند:
و از نشانه های او این است که از خودتان برایتان زوج هایی را آفرید تا کنارشان آرام گیرید و بین شما دوستی و مهربانی قرار داد.همانا در این، نشانه هایی برای متفکران است(روم،آیه:21)

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

بنابراین،عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی کنید، یعنی تا زمانی که زمینه ازدواجتان فراهم نشده،  برقلب خود قفلی بزنید و آن را تا زمان مناسب به روی کسی نگشایید،همان گونه که غرایز جنسی خود را کنترل می کنید و از راه مشروع،یعنی ازدواج به آن پاسخ می دهید.

21 آبان 1389برچسب:, :: 3:45 :: نويسنده : ابوذر

رابطه دوستی من با دختری برای ازدواج، به صورت عشقی پاک و مقدس است، نه رابطه ای هوس آلود، آیا چنین رابطه ای اشکال دارد؟

افزون بر خطرهایی که اینگونه رابطه ها دارد(مواردی که در پست قبلی ذکر شد)،باید توجه داشته باشید که احساسات عاشقانه نیز

برخاسته از همان غریزه جنسی و آثار روانی آن است، بنابراین نباید این احساسات به ظاهر پاک و مقدس شما را بفریبد.براساس تجارب چند

ساله نگارنده(حاج آقا دهنوی)در چایگاه مشاور، موارد بسیاری از رابطه هایی اینگونه پاک و مقدس به آبروریزی و بی عفتی انجامیده

است.یادتان باشد که جوانید و سرشار از عاطفه و در اوج غرایز جنسی و بطور قطع،توانمندتر از حضرت امیرمومنان،علی (ع) نیستید که به زنان جوان سلام نمی کرد و می فرمود:

می ترسم صدایشان مرا خوش آید و زیادتر از پاداشی که می جویم،گناه به من برسد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

شما از حضرت موسی(ع) باایمان تر نیستید که وقتی پشت سردختران شعیب راه می رفت،به آنها گفت:بایستید و پشت سرمن بیایید وراه را به من نشان دهید.

شما وارسته تر از حضرت یوسف(ع)نیستید که خداوند فرمود:اگر مقام عصمت و نبوت و کمک ما نمی بود،ممکن بود در برابر وسوسه های زلیخا به خطا رود(یوسف،آیه:24)

دختران ما به طورقطع از حضرت مریم پاکدامن تر نیستند که وقتی جبرئیل در شکل جوانی زیبارو ظاهر شد فرمود:
انی اعوذ بارحمن منک(مریم،آیه:18)من از تو به خدای رحمان پناه می برم.

اگر ادعا کنید که در دیدارهایتان براساس همان عشق پاک، ضوابط دینی و اخلاقی را رعایت میکنید و خود را به گناه آلوده نمی سازید،همین که از رابطه عاطفی باهم احساس لذت می کنید و همین که با دیدن همدیگر و حتی یاد و خاطره هم تپش قلبتان شدیدتر می شود، معنایش این است که رابطه ای عادی نیست و هشداردهنده است.گذشته از این، چون در این رابطه عاشقانه، عواطف خرج می کنید، وقتی با ازدواج به هم می رسید(البته اگر برسید)،نخواهید توانست آنگونه که لازمه زندگی زناشویی است،عاطفه خرج کنید و عشق و صفا و صمیمیتی که لازمه زندگی مشترک و ستون خیمه زندگی زناشویی خواهد بود،کمرنگ خواهد شد.

21 آبان 1389برچسب:روابط عاشقانه, :: 3:10 :: نويسنده : ابوذر

 

آیا دوستی های قبل از ازدواج برای شناخت بیشتر یکدیگر اشکالی دارد?

دوستی های پیش از ازدواج،افزون بر مشکلاتی که برای دختر و پسرایجاد می کند  وسبب اختلال در نظام زندگی می شود(احساس گناه به

سبب ناخشنودی خداوند از این ارتباط وایجاد مشکلات روحی،ترس و اضطراب ناشی از آبروریزی و تاثیر منفی بر سلسه اعصاب،عدم تمرکز

در کلاس درس و هنگام مطالعه ودر نتیجه افت تحصیلی،احساس حقارت وذلت دختر درصورتی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد، و

احساس خیانت به همسرآینده هنگام ازدواج)اشکلات دیگری را نیز دارد:
1
.خطرهایی را به ویژه برای دختر پدید می آورد.باتوجه به اینکه دو جوان،سرشار از عواطفند و در اوج لذت جنسی قرار دارند(به گونه ای که

وقتی کنار هم قرار می گیرند، فعل و انفعالات هورمونی در وجودشان شکل می گیرد و کشش فراوانی در انها ایجاد می شود)،احتمال

بسیاری وجود دارد که بهم نزدیک شوند و گوهر عفت دختر در معرض خطر قرار گیرد. دلیل مخالفت قرآن،روایات دینی و فقه اسلامی

بااینگونه دوستی ها همین است.خداوند در قرآن کریم،دختران و پسران را از ملاقات های پنهانی نهی می فرماید:ولکن لا تواعدوهن

سرا(بقره آیه:235)/// ولا متخدی اخدان(مائده آیه:5)/// ولا متخذات اخدان(نساء آیه:25)// در روایات دینی ما با خلوت زن و مرد نامحرم مخالفت شده است.

رسول خدا(ص) می فرماید:هیچ مردی با زنی(نامحرم)خلوت نکند، زیرا هیچ مردی بازنی خلوت نمی کند، مگر آنکه نفرسوم شیطان است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

براساس فتاوای فقیهان، اگر مرد و زن نامحرم در محل خلوتی باشند که کسی آنجا نباشد و دیگری هم نتواند وارد شود، چناچه بترسند که به

حرام بیفتند، باید از آنجا بیرون بروند و ماندن آنها در آن مکان حرام است و نیز گفت و گوی بیش از حد ضرورت با نامحرم کراهت دارد.این به جهت ایجاد زمینه آبروریزی ها،ارتباطات گناه آلود و در نتیجه لطمه به کانون ارزشمند خانواده است.

2.موضع تهمت است،زیرا دیگران در صورت مشاهده دختر و پسر باهم نمی دانند که ارتباط آن دو برای شناخت ازدواج است و گمان می کنند رابطه ای نامشروع دارند و این مطلب بر ازدواج آنان به ویژه دختر(درصورت منتهی نشدن این رابطه به ازدواج) اثر منفی خواهد داشت.

3.در این گونه ارتباطات،شناخت جدی امکان پذیر نیست، زیرا دو طرف مراقب خود هستند و طبیعی است که فهرستی از معایب خود را در اختیار دیگری قرار نمی دهند.

4.اگر این دوستی ها به ازدواج بینجامد، باتوجه به ویژگی غیرت در مرد،ممکن است سوالاتی در ذهن او شکل گیرد که چرا همسرم پیش از محرمیت با من رابطه برقرار کرد و نکند مشابه این رابطه را بادیگران نیز داشته است واعتمادش از وی سلب می شود و هرقدر رابطه دوستی تنگاتنگ تر بوده باشد، میزان این سوالات و سلب اعتماد نیز افزون تر خواهد شد.

5.در صورتی که این دوستی ها به ازدواج منتهی نشود که در موارد بسیاری هم به دلیل تغییر شرایط طرفین یا مخالفت خانواده ها چنین می شود، آثار منفی بسیاری به ویژه بر دختر خواهد داشت که احساس سرخوردگی و شکست روحی، افسردگی، نفرت از جنس مخالف و ازدواج گریزی و در مورد دختران، از دست دادن خواستگاران،برخی از این آثار است،پس توصیه می شود برای دوری از این مشکلات و پیامد های منفی،همسرآینده خودرا در فرایند خواستگاری بشناسید.

                                                         منبع:گلبرگ زندگی.مولف:حاج آقا حسین دهنوی 

 

21 آبان 1389برچسب:روابط پیش از ازدواج, :: 3:1 :: نويسنده : ابوذر

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 70272
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



Alternative content